MULLERES ASESIÑADAS
Ano
2007: 71 mulleres. ///Ano 2008: 84 mulleres asesiñadas ///Ano 2009: 68 mulleres asesiñadas /// Ano 2010: 85 mulleres asesiñadas /// Año 2011: 67 mulleres asesiñadas /// Ano 2012: 57 mulleres asesiñadas /// Ano 2013: 57 mulleres asesiñadas /// Ano 2014: 59 mujeres asesiñadas
MULLERES ASESIÑADAS
DURANTE 2015: 52
Fuente: IBASQUE
As actividades que propoñemos para esta conmemoración son as seguintes:
TODO O CENTRO: TENDAL E LAZO CONTRA A VIOLENCIA DE XÉNERO: QUE NON SE CHE VAIA A PINZA¡¡¡¡
PRIMARIA

- Lectura do conto de Adela Turín titulado: "UNHA FELIZ CATÁSTROFE".
- Proposta didáctica a traballar ("orientación Andujar").
Conto: "UNHA FELIZ CATÁSTROFE"
3º EDUCACIÓN PRIMARIA
- Proposta didáctica : “NIN UN BIQUIÑO A FORZA
- Elaboración dun mural como resultado da actividade co lema "NON".
- Inventamos un poema ou un conto que conteña a palabra "bico"/”caricia”.
- Gravación dun vídeo coa lectura do conto.
4º EDUCACIÓN 4º PRIMARIA
- Lectura do conto de Anthony Browne "El monstruo" daniel Martín.
"Este relato achéganos ás emocións de dous irmáns que viven situacións de violencia no seu fogar. As vivencias son descritas desde o punto de vista dos nenos que afrontan os feitos desde unha mirada tímida e inocente.
Proposta didáctica :
- Lectura en voz alta, ou de forma individual.
- Debate sobre o conto: O conto fala de violencia cara aos nenos e cara ás mulleres por parte do pai/ marido. Tentaremos enfocalo cara ao que supón a violencia exercida sobre as mulleres e sobre os fillos/as, que á súa vez é outra forma mais de violencia cara á muller.
- Analisis dos personaxes.
- Quen é o ?Monstro??
- Coñeces algún monstro ti?
- Que podemos facer para acabar con estes monstros?
- Gústache o final do conto?
- Debuxa o que o conto che suxire e escibe unha frase que o resuma, elaboramos un mural
ANALIZAMOS ANUNCIOS PUBLICITARIOSNon podemos evitar a publicidade, porque está por todás partes, pero podemos aprender a defendernos dela e a mellor maneira de facelo é analizando os anuncios de maneira crítica.
O alumnado traerá a clase anuncios de revistas, folletos publicitarios ou proxeccións que considere sexistas.
- Formamos grupos de 5-6 alumnos/as. Cada grupo elixe un anuncio diferente que analizará tendo en conta cuestiones como:
- Que tipo de linguaxe utiliza?
- Que imaxes mostra?
- Que mensaxes ocultas transmite?
- Quen é o protagonista de cada anuncio?
- Que reclamo utiliza para vender o seu produto?
- A que tipo de público vai dirixido?
- Que roles adxudica á muller? e ao home? Algun está en situación de inferioridade?
- Que obxectos asócianse á muller e ao home?
- Que cores e/ou que tipo de música predominan no anuncio cando vai dirixido ás mulleres? E cales cando se dirixe aos homes?
- En que ámbito represéntase á muller e ao home?
- Que estereotipos mostra?
- Aparecen homes ou mulleres como obxectos sexuais?
- Ante toda a clase, cada grupo expoñerá a crítica suscitada e a conclusión final da análise realizada
Metodoloxía.
- En gran grupo damos instrucións adecuadas para facilitar a creación e representación dun anuncio publicitario.
- Distribuímos ao alumnado en dous grupos heteroxéneos.
- Propoñemos a cada grupo preparar a representación de dous anuncios publicitarios: un cargado de sexismo e outro, oposto ao primeiro, que mostre a unhas e outros en iguais posicións de responsabilidade, tarefas, valoración, etc
- Desenvolvemento da Unidade didáctica: Controlando¡¡¡ (material adaptado do elaborado polo Instituto Vasco da Muller (Emakunde) e a Asociación de Concellos vascos (Eudel)
- Banda deseñada a traballar "CONTROLANDO"
- Organización dun flasmob no patio O DÍA 25 DE NOVEMBRO.
- CONFERENCIA: "Violencia de xénero no contexto dixital ". Pantallas Amigas
Comentarios
Publicar un comentario