Ir al contenido principal

PROPOSTA DE TRABALLO: 25 dE Novembro 1º E 2º DE EDUCACION PRIMARIA

PROPOSTA 1: CONTO ARTURO E CLEMENTINA (2º EP)


Adela Turín escribiu en 1976 este conto que, tristemente, segue de actualidade. Apoyaremosnos nel como guía para traballar co alumnado a prevención da Violencia de Xénero.

Para a sesión utilizaremos:

- O vídeo do conto relatado e adaptado por Beatriz Montero, gravado no espazo Cuentacuentos do programa infantil La Merienda.



O conto en si, podemos velo a través do ordenador ou da pizarra dixital. (subido a rede por Isabel Nieto



Arturo y Clementina from isabel Nieto

O libro orixinal, pódese solicitar na Libraría "Libros para soñar" en Vigo.


Despois de ver o vídeo ou facer a lectura do conto, falaremos co alumnado das impresións e sentimentos que lles xurdiron. Reflexións sobre a historia de Arturo e Clementina:

Como é Clementina?
Por que cren que Clementina non era feliz?
Como é Arturo?
Se fosen Clementina, Que farían no seu lugar?
Que lles parece o final do conto? Esperaban que rematase así?
Que é o que máis lles gustou da historia?
Que cren que aprendemos con esta historia?

Posibles actividades a realizar despois das reflexións: 


- Manualidades: Creación dos personaxes para representar o conto e empatizar cos sentimentos destes. En cada enlace explícase o paso a paso para realizar esta manualidade.


TARTARUGAS CON BOTELLAS DE PÁSTICO E CARTULINA



TARTARUGA FEITA CON CARTÓN DE OVOS


- Realizar un debuxo que represente o máis significativo da historia para o noso alumnado.

- Por grupos ou ben de maneira individual pedirémoslle ao alumnado que reescriban a historia e o comportamento dos personaxes para favorecer a igualdade entre xéneros e o bo trato.

- Continúa a historia: Por grupos ou ben de forma individual pedirémoslle ao alumnado que continúe a historia, Que terá pasado con Clementina? Que estará a facer? Como se sentirá? Que pasou con Arturo? ... Poden ilustrar a súa historia, relatala como un novo conto, un cómic, etc.

- Analizamos os sentimentos e comportamentos dos personaxes: Dividimos o alumnado en pequenos grupos e a cada un deles entregámoslle unha ficha cunha das frases do conto para que debatan sobre ela e escriban a súa opinión de forma xustificada.





PROPOSTA 2: CONTO ROSA CARAMELO 1º EP

Poderemos traballar o sexismo de mans do conto Rosa Caramelo de Adela Turín, Investigadora italiana afincada en Francia, cofundadora da asociación non gobernamental Du Coté des Filles.

Poden gozar desta historia a través da versión flash do conto picando na imaxe




Guia de lectura; Rosa Caramelo

 
Rosa Caramelo from guest67eb21

Webquest elaborada por M. Rocío Cabanillas Magro, mestra do CEIP “Alcalde J.J.Rebollo”, para realizar actividades a o longo de cinco ou seis sesións.


- Mural sobre o conto
-Mural sobre xogos sexistas e no sexistas
- Realización de Manualidades
En blanco y negro,Plantilla II en blanco y negroPlantilla en colorI, Plantilla II en color

Máscaras de elefantes de cores: Pica na imaxe para ver esta manualidade paso a paso en Krokotak.




Resumen do conto



As actividades son adaptadas das deseñadas por Kika Fumero e Amalia Padilla

Comentarios

Entradas populares de este blog

Felices vacacións!

  Dende a biblioteca vos desexamos unhas felices vacacións cheas de moitas lecturas e xogos.👀😊 Ata setembro! 💛

Amigos top en 5º de EP

  Os nenos e nenas de 5º de EP aprenderon a empregar a app CANVA e a partires dunha expresión escrita chamada amigos top crearon a seguinte presentación da cal son partícipes na busca de amigos con cualidades incríbles. Vos deixamos a presentación que elaboraron para este final de curso: Bo traballo rapazada! 👏👏👏

HAIKUS JAPONESES

Para o día da poesía   proponemosvos un traballo no que ides ter que seguir a tradición japonesa e compoñer un haiku . Antes de que vos expliquemos a actividad é convinte que seaibades en qué consiste esta composición poética.   Un haiku é un pequeño poema tradicional japonés. Tan pequeno que a súa estructura consta de tres versos sen rima, que deben sumar un total de diecisiete sílabas. O primeiro verso debe ter 5 sílabas,ol segundo 7 e o terceiro 5, aunque non é obrigatorio seguir esa estructura.     O haiku, xeneralmente expresa unha sensación, unha imaxen, que pode ser evocada con enorme forza ou sutileza. Caracterizase pola sencillez, austeridade, brevedad e asimetría.   NO día da poesía, que se celebra o día 21 de marzo, podedes contribuir con un haiku que a vosa creatividade compoña. Teredes que combinar a poesía coa temática que podádes sacar do Proyecto deste curso sobre Enerxías Sostibles " Do pedernal á fusión". Busca en tres versos a man...